• January 2013
    S M T W T F S
    « Dec   Feb »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • Truth about Islam and Shari’a law

  • Blog Stats

    • 105,783 hits
  • Must Read! Click Picture!

  • Must Read: click picture!

  • Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

    Join 41 other followers

  • Order the Self Study Course on Political Islam

    Order the Self Study Course on Political Islam

  • We love & support Israel!!!

  • Get Educated & Educate Others!! Click the Picture!

    CLICK THIS PICTURE!!!

  • NO TOLERANCE FOR INTOLERANCE, NO APOLOGY FOR BEING FREE!!!

  • Key Strategies for the Counter Jihad!

    Click on image above - read about strategies!

Al Gore’s Current TV Rebuffs Advances by TheBlaze, Agrees to Sell Channel to Al Jazeera


Posted on January 2, 2013

Seeking to expand its presence in American television, Al-Jazeera, the Qatar-owned news network, has agreed to buy Al Gore’s low-rated Current TV, the Wall Street Journal reports.

Al-GoreFinancial terms of the deal weren’t disclosed, but a person familiar with the matter said Al-Jazeera paid a few hundred million dollars for Current TV. The network, which was co-founded by Mr. Gore and entrepreneur Joel Hyatt in 2005, has recently been struggling with low ratings.

The multimillion dollar deal came after Current rebuffed TheBlaze when it approached the network about buying the channel last year. According to a source close to the negotiations, officials at TheBlaze were told that “the legacy of who the network goes to is important to us and we are sensitive to networks not aligned with our point of view.”

An executive for TheBlaze confirmed these details on Thursday, noting that the decision not to sell to Beck’s network came only hours after executives reached out to a Current representative to discuss the matter. As reported by the Wall Street Journal, Hyatt said that the decision to go with the Middle Easter outlet came, in part, because, “Al-Jazeera was founded with the same goals we had for Current.”

This admission on the part of Current clearly shows that the network aligns itself with Al-Jazeera — at least when it comes to goals and aspirations — something critics will likely question. As the AP noted, Dave Marash, a former “Nightline” reporter who worked for the network for a time, left in 2008 after sensing an anti-American bias.

A source close to negotiations also told The New York Times that the deal was probably worth around $500 million, meaning a $100 million pay-day for Gore, who was reportedly eager to complete the deal by Dec. 31 in order to avoid higher tax rates that took effect on Jan. 1.

Unfortunately for Gore, the deal wasn’t signed until Wednesday, however.

WSJ has more details:

Al-Jazeera, which is owned by the government of Qatar, became famous in the U.S. about a decade ago when its Arabic-language outlet aired videos of Osama bin Laden in the wake of the Sept. 11 attacks. Since then the English-language version of the channel, which is available online in the U.S. and on TV in a few cities, has gained plaudits for its international coverage.

The purchase of Current TV could give Al-Jazeera national cable distribution in the U.S., something it has been seeking for years. But Al-Jazeera doesn’t plan to replace Current TV with its English-language channel. Instead it will create a new channel, Al-Jazeera America, and will “invest significantly” in new programming, Mr. Hyatt wrote in a note to Current TV staff announcing the deal. The channel will be based in New York and expand Al-Jazeera’s U.S. staff to more than 300, the company said in an announcement.

Not all cable operators are on board with the change. Time Warner Cable Inc., the second-largest cable operator, said late Wednesday it was dropping Current TV. The network’s owners acknowledged the deal was the reason.

News of the pending deal was first reported by The New York Times. Executives from Al-Jazeera and Current did not immediately comment to the New York Times.

Current CEO Joel Hyatt confirmed in October that they were considering selling the 7-year-old network, which has long suffered from poor viewership.

Current’s programming line-up includes Eliot Spitzer, Jennifer Granholm and Joy Behar. Former MSNBC host Keith Olbermann was fired from the channel in March after less than a year.

This story has been updated.

Posted on 2 Jan 13 by the Blaze

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: